Jump to content
Modelarstwo Rolnicze Forum

Ursus c-3180 z V8


kapi28

Prototyp ursusa z V8


From the category:

Samoróbki

· 815 images
  • 815 images
  • 1,730 image comments

Photo Information

  • Taken with Xiaomi Redmi 6A
  • Focal Length 3.8 mm
  • Exposure Time 19996/1000000
  • f Aperture f/2.2
  • ISO Speed 141

Recommended Comments

Głupi pomysł ale jak kto lubi z tym V8. :P Staraj się używać jednego materiału- twarde okładki z zeszytów, cienkie też się nadadzą (polecam obdzierać ze śliskiej części, łatwo i szybko schodzi a potem sklejać do kupy, bardzo fajny i przyjemny materiał do robienia modeli), blok techniczny to tylko jakieś duperele. Słomki czy patyczki do szaszłyków owijaj przed zastosowaniem zwykłą kartką papieru, tak ze 2-3 warstwy. Lepiej się będą kleić do innych elementów na zwykły wikol czy magika. Na osie napędowe używaj grubszych prętów, rozwierć dziury w moście i daj patyczek do szaszłyków. 

No i nie używaj do czegokolwiek kartonu z pudeł (tego brązowego z którego jest zrobiony tylny most napędowy). To kiepski materiał do czegokolwiek...

Link to comment
2 minuty temu, Agrotechnik napisał:

Głupi pomysł ale jak kto lubi z tym V8. :P Staraj się używać jednego materiału- twarde okładki z zeszytów, cienkie też się nadadzą (polecam obdzierać ze śliskiej części, łatwo i szybko schodzi a potem sklejać do kupy, bardzo fajny i przyjemny materiał do robienia modeli), blok techniczny to tylko jakieś duperele. Słomki czy patyczki do szaszłyków owijaj przed zastosowaniem zwykłą kartką papieru, tak ze 2-3 warstwy. Lepiej się będą kleić do innych elementów na zwykły wikol czy magika. Na osie napędowe używaj grubszych prętów, rozwierć dziury w moście i daj patyczek do szaszłyków. 

No i nie używaj do czegokolwiek kartonu z pudeł (tego brązowego z którego jest zrobiony tylny most napędowy). To kiepski materiał do czegokolwiek...

Wiem,ale nie wiedziałem czego urzyć że by było solidne.Nie wiem dlaczego głupi pomysł z V8 😔 ale, może ten pomysł się spodoba że by założyć sw400 do ursusa 1604?

Link to comment
3 godziny temu, kapi28 napisał:

Wiem,ale nie wiedziałem czego urzyć że by było solidne.Nie wiem dlaczego głupi pomysł z V8 😔 ale, może ten pomysł się spodoba że by założyć sw400 do ursusa 1604?

Jak chcesz solidnie to grube okładki zeszytowe w zupełności wystarczą. :) Pomysł może nie tyle głupi co dziwny. 80-tki miały tą wadę że były dość krótkie a tu masz potencjalnie 180-cio konny ciągnik który ma moc ale na przód trzeba by mu zarzucić co nieco dla przeciwwagi. ;) No ale to Twój model SW400 do ciężkiej serii nie zamontujesz z prostego powodu- SW400 były montowane na ramie i poduszkach a w ciężkiej serii do korpusów reszty. Poza tym co Ci da SW400 w 1604 jak 16-tka oryginalnie ma 155 koni a SW400 bez turbodoładowania 100-120? Wyważanie otwartych drzwi... ;)

Link to comment

V8 w ursusie nie miał mocy,bo co to jest marne 185KM.sw400 widziałem kiedyś w forshitt 303 bo mój ojciec kiedyś zakładał i nawet pasowało.Z tym 1604 o tych KM to wiedziałem,jedynie skrzynie trzeba przerobić i będzie pasować.Ale c-360 z Andoria leyland 4cl z napędem star 266 to będzie "potynga" !

 

Link to comment

A tak w ogóle mówisz jak sw400 były montowane w bizonie😉 wystarczy po prostu zmodernizować silnik że by pasował.z tym KM,to tylko model na półkę a nie że jechać w pole

Link to comment

Skoro to na półkę to po co tak kombinujesz z jakimiś śmiesznymi przeszczepami podpatrzonymi na yt? Głupia moda robienia z starych gruzów dziwadeł poprzez przeszczepy czego się da 

Link to comment
Godzinę temu, Barteg napisał:

Skoro to na półkę to po co tak kombinujesz z jakimiś śmiesznymi przeszczepami podpatrzonymi na yt? Głupia moda robienia z starych gruzów dziwadeł poprzez przeszczepy czego się da 

To są moje modele to ja decyduje i to prawda V8 podpatrzyłem na YT ale nie c-360 ani sw400.Nie chcę trzymać się oryginału i tyle 

Link to comment

SW266 4 cylindrowy czyli skrócone SW 400 w c360 ma tyle sensu co nic- silnik ma moc ale reszta to nadal c360 i nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć jak to się mieliło. Zresztą sam SW266 (albo potem 4C107) ma opinię jednostki felernej i nieudanej. Zresztą jakiekolwiek przerabianie 60-tki, wstawianie turbo, intercoolerów, większych i silniejszych silników to wszystko na zasadzie "że się da" i z nudów jak ktoś nie ma co z kasą robić bo podliczenie takich modyfikacji to dobry albo wręcz bardzo dobry ciągnik już gotowy, fabryczny i o lepszej konstrukcji, choćby Massey 3080.

Ten Ursus z silnikiem V8 to prawdopodobnie lokalny przeszczep u jakiegoś dealera, jeden jest z YT na filmiku i aktualnie chyba jest w Polsce a drugiego widziałem w Anglii jako trup do remontu. To była doraźna partyzantka która straciła sens jak stworzono najpierw 1201/4 a potem 1604. I tak jak mówiłem- nawet na filmiku widać że ten C-3180 V8 jest krótszy od seryjnych "szóstek", a więc ma moc na WOM i uciągu ale agregatu uprawowo siewnego 4 metry bym na nim nie powiesił bo te ciągniki nawet w opinii konstruktorów z fabryki cierpiały na niedociążony przód i mówię o "czwórkach" i "szóstka". 

Wracając do SW 400- Fortschritt ma inną budowę- wszystko siedzi na ramie, silnik jest oparty na poduszkach przez co można łatwo wstawić choćby SW400 w miejsce oryginalnego silnika. Był prototyp ciągnika Ursus 1100 z Andorią SW 400 ale na samym zdjęciu widać że to jest przerobione całkowicie do przodu pod ten silnik bo tak jak mówiłem- SW 400 siedzi na "saneczkach" i tak jest w Bizonie, w Autosanie, a w Starach po prostu na poduszkach do ramy podwozia był mocowany, a jak wprowadzili do produkcji 1201 i 1204 to zabawa straciła sens bo po co jak jest gotowa konstrukcja z porządnym silnikiem? 

Tak to wyglądało:

https://pics.imcdb.org/1306/urs11002.jpg

 

No ale jak wolisz, to tylko model i taka dziwna pokazówka. Jak chcesz zrobić śmieszny wynalazek to polecam Fortschritta z silnikiem V8 z kombajnu E-516 co miał 220 koni. Pasjonaci z Niemiec robią takie pokazówki. ;)

Link to comment

Dobra, chciałem zrobić po prostu ciągnik z V8 i tyle.Niemcy i ten ich fortschitt V8 to mnie jakoś nie przekonywał ale, lubię eksperymentować przy ciągnikach nawet przy prawdziwych.

Link to comment
47 minut temu, Agrotechnik napisał:

SW266 4 cylindrowy czyli skrócone SW 400 w c360 ma tyle sensu co nic- silnik ma moc ale reszta to nadal c360 i nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć jak to się mieliło. Zresztą sam SW266 (albo potem 4C107) ma opinię jednostki felernej i nieudanej. Zresztą jakiekolwiek przerabianie 60-tki, wstawianie turbo, intercoolerów, większych i silniejszych silników to wszystko na zasadzie "że się da" i z nudów jak ktoś nie ma co z kasą robić bo podliczenie takich modyfikacji to dobry albo wręcz bardzo dobry ciągnik już gotowy, fabryczny i o lepszej konstrukcji, choćby Massey 3080.

Ten Ursus z silnikiem V8 to prawdopodobnie lokalny przeszczep u jakiegoś dealera, jeden jest z YT na filmiku i aktualnie chyba jest w Polsce a drugiego widziałem w Anglii jako trup do remontu. To była doraźna partyzantka która straciła sens jak stworzono najpierw 1201/4 a potem 1604. I tak jak mówiłem- nawet na filmiku widać że ten C-3180 V8 jest krótszy od seryjnych "szóstek", a więc ma moc na WOM i uciągu ale agregatu uprawowo siewnego 4 metry bym na nim nie powiesił bo te ciągniki nawet w opinii konstruktorów z fabryki cierpiały na niedociążony przód i mówię o "czwórkach" i "szóstka". 

Wracając do SW 400- Fortschritt ma inną budowę- wszystko siedzi na ramie, silnik jest oparty na poduszkach przez co można łatwo wstawić choćby SW400 w miejsce oryginalnego silnika. Był prototyp ciągnika Ursus 1100 z Andorią SW 400 ale na samym zdjęciu widać że to jest przerobione całkowicie do przodu pod ten silnik bo tak jak mówiłem- SW 400 siedzi na "saneczkach" i tak jest w Bizonie, w Autosanie, a w Starach po prostu na poduszkach do ramy podwozia był mocowany, a jak wprowadzili do produkcji 1201 i 1204 to zabawa straciła sens bo po co jak jest gotowa konstrukcja z porządnym silnikiem? 

Tak to wyglądało:

https://pics.imcdb.org/1306/urs11002.jpg

 

No ale jak wolisz, to tylko model i taka dziwna pokazówka. Jak chcesz zrobić śmieszny wynalazek to polecam Fortschritta z silnikiem V8 z kombajnu E-516 co miał 220 koni. Pasjonaci z Niemiec robią takie pokazówki. ;)

Szkoda Twojego produkowania się, "wiemy swoje i koniec" ;)

Link to comment
5 minut temu, Agrotechnik napisał:

Wyraziłem tylko swoją opinię o tym pomyśle ale poniekąd Cię rozumiem bo kiedyś też się miało głupie pomysły ale na szczęście z czasem same przeszły. :D

Wiem, coś o tym 😉

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...