Jump to content
Modelarstwo Rolnicze Forum

Bizon Z056!

mata-on

Recommended Posts

Witam Szanownych Kolegów! 
Nazywam się Mateusz. Z wykształcenia jestem inżynierem. Lubię grać na instrumentach i projektować. Czasem też wędkuję. 

"Już na polu wstawał świt
Wdzierał się w tę noc jak zgrzyt!"

Tak niegdyś śpiewał Rudi Schubert w piosence kombajn Bizon.
Maszyna ta od dawien dawna zawsze mnie fascynowała. Rok w rok kiedy wraz z bratem przebywałem na wakacjach na wsi u naszej babci, czerwony król polski pól-był moją obsesją. Nie, to wcale nie jest nadużycie! Już jako mały chłopiec interesowałem się tą wielką maszyną. Brudną, zakurzoną i wydająca wspaniały dźwięk silnika SW-400. Podczas gdy inni biegali za różnymi sprawami ja brałem aparat i biegałem od pola do pola za kombajnem 
Moje szerokie zainteresowania nie wygasły nawet kiedy skończyłem studia... co prawda może na jakiś czas coś je stłumiło, człowiek musiał zająć się innymi rzeczami ale gdzieś w głębi mnie pozostała nuta fascynacji tym polskim Bizonem.
I tak o to przyszedł czas by spełniać wizje i fantazje z dzieciństwa. Teraz jako młody inżynier i pasjonat modelarstwa (początkujący modelarz- tak to brzmi lepiej  pragnę Wam przedstawić zarys mojego nowego projektu 

Będzie to kombajn Bizon Z056 w skali 1:32 z oryginalnymi wymiarami, z prawidłowymi proporcjami oraz w większej części wykonany z blachy  Oprócz modelarstwa zawsze interesowałem się grafiką 3D. Z tego powodu mój projekt w pierwszej fazie powstaje na komputerze, używam programu by modelować złożenia, blachy i poszczególne części kombajnu 
Wrzucam Wam i przedstawiam pierwsze efekty moich wizji  Mam nadzieję że pomysł ten zostanie pozytywnie przyjęty i że chętnie będziecie dodawać mi otuchy w dalszych pracach;) Pierwsze blachy będę miał zrobione jakoś pod koniec tego lub z początkiem następnego tygodnia:)
Będą dwie wersje kombajnu  Jedna z daszkiem a druga z kabiną.